
Activitatea intr-un sistem MLM sau network marketing aduce mari satisfactii, daca este facuta in mod profesionist bazandu-ne pe experienta celor care au avut succes in aceasta activitate sau au dovedit ca sunt buni instructori in pregatirea si insusirea tainelor acestei afaceri. Cateva sfaturi, idei, teorii care ne ajuta in network marketing. Don Failla are o definitie foarte corecta a network marketingului: ”MLM inseamna transferarea unor produse sau servicii de la producator sau furnizor catre consumatori prin intermediul unor distribuitori care sunt recompensati dupa volumul activitatii personale si a structurii sale pe mai multe nivele.” Network marketing sau MLM (Multi Level Marketing) este de fapt un marketing pe mai multe nivele sau in retea:
- Marketing inseamna pur si simplu transferarea unui produs sau serviciu de la producator sau furnizor la consumator;
- Multi inseamna mai mult de un;
- Level inseamna nivel sau generatie.
Trebuie sa subliniem ca Multi-Level se refera la sistemul de recompensare a persoanelor care determina miscarea produsului sau serviciului, asadar reprezinta un comision, un bonus acordat pentru munca efectuata.
Miscarea produselor sau serviciilor de la producator la consumator se face prin:
- Vanzare cu amanuntul, ca exemple avem magazinele universale, băcănia, farmacia,
- Vanzare directa, care este reprezentata de asigurari, enciclopedii, vase de gatit, cosmetice, etc. oferite de un agent de vanzari la domiciliu sau de un partener Multi-Level Marketing sau network marketing care este reprezentata de firme precum CaliVita International, Amway, Herbalife, Forever Living Products, etc.
Diferenta esentiala dintre MLM si vanzarile directe o reprezinta faptul ca in MLM iti conduci o afacere personala cu ajutorul muncii partenerilor tai, in timp ce in vanzarile directe afacerea se desfasoara doar cu ajutorul muncii tale. In MLM nu trebuie sa vinzi produse ci sa vinzi o afacere.
Caracteristic in sistemele MLM fata de vanzarile directe este sponsorizarea altor distribuitori, ceea ce presupune sa-i inveti sa faca ceea ce faci tu, adica sa isi construiasca o afacere proprie. Scopul este de a va arata primii pasi in aceasta activitate atat de incitanta dar si plina de satisfactii, subiectul este foarte vast si se gaseste atat in literatura de specialitate pe internet dar mai ales in paginile cartilor scrise de autori celebri in teoria MLM precum Jon Kalench, Tom Schreiter, Richard Poe, John Milton Fogg.
Asadar ce avem de facut odata ce ne-am hotarat sa ne dedicam unei activitati MLM.
Primul pas il reprezinta inceperea instruirii si perfectionari profesioniste pentru dezvoltarea competentei.
Dezvoltarea competentei se face prin dezvoltarea calitatilor in trei domenii de dezvoltare:
1. Dezvoltarea profesionala
2. Dezvoltarea caracterului
3. Dezvoltarea liderului
Dezvoltarea profesionala
In aceasta prima etapa distribuitorul trebuie sa acumuleze cunostintele de baza care ii permit desfasurarea activitatii in structura MLM: informatii despre network marketing prin intermediul cartilor, casetelor sau printr-o expunere libera, informatii despre produse si servicii prin intermediul materialelor tehnice ale firmei producatoare, informatii generale despre cariera cu scopul formarii unei conceptii clare despre viitoarea cariera printr-o pregatire facuta individual, caseta sau seminar, informatii despre programele de instruire specifice companiei, informatii despre tehnologiile de comunicare prin mijloacele clasice cu materiale scrise sau telefon dar si prin mijloace moderne ca internetul, voicemail, fax, etc.
Dezvoltarea caracterului se face in mod treptat prin citirea unor carti indicate, ascultarea casetelor si prin participarea la seminarii de specialitate. Aceasta presupune dezvoltarea individuala a unor trasaturi cum ar fi motivatia, comunicarea, atitudinea, fixarea telurilor, etc. Se insista apoi pe cunoasterea propriului caracter, a capacitatilor de comunicare interumana si de dezvoltare a relatiilor cu cercuri largi de oameni. Urmatorul pas il reprezinta formarea unor mecanisme de stapanire a caracterului in comportamentul si atitudinea generala a liderilor, prin studierea unor probleme de sociologie si psihologie, tehnici de prezentare.
Dezvoltarea liderului se face de asemenea pas cu pas. Primul pas este caracterizat de dezvoltarea insusirilor de coordonator al unei echipe, cu insusirea spiritului de echipa, pentru construirea unei retele de distribuitori si pentru instruirea colaboratorilor. Al doilea pas: participarea la cursurile speciale organizate pentru formarea abilitatilor de coordonator, de construire a echipei si planificarea timpului de lucru. In acest al treilea si ultim pas, liderii sunt in stadiul in care invata despre coordonarea retelelor pe plan national si international, despre strategia de dezvoltare a companiei Network Marketing la care colaboraeaza, despre organizare si operatiuni specifice de marketing.
Pentru a ne instrui pe noi insine, dar si pe colaboratorii nostri trebuie sa urmam anumite cai batatorite de altii inaintea noastra si sa invatam din realizarile lor dar si din greselile lor. Astfel sa constrium un «decalog» pentru cele mai importante activitati: prezentarea, recrutarea, instruirea.
Sursa: Afaceri profitabile pe internet
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu