Aparitia primelor afaceri MLM


Nu cu mult timp în urma network marketingul era privit cu superioritate de multi lideri ai lumii afacerilor, ca o schema de imbogatire rapida, analog cu lanturile de scrisori şi fraudele piramidale. Azi, insa, corporatii ce fac parte din Fortunne 500 (primele 500 de firme din America) se ingramadesc sa faca afaceri prin intermediul retelelor MLM, iar analistii de pe Wall Street slavesc metodele de vanzari multilevel.Cum a luat fiinta si cum s-a dezvoltat aceasta metoda de marketing, care, in anii ’90, a fost, si a ramas, cel mai puternic mod de a ajunge produsul la consumatori?

Primul intreprinzator care a folosit cu succes un program network marketing a fost Carl Rehnborg.In anii ‘20 existau firme de vanzari directe care isi recompensau baneste agentii pentru fiecare agent nou pe care-l recrutau sau le permiteau agentilor sa-si opreasca un procent din vanzarile brute ale celor pe care–i recrutau, pe o perioada limitata de timp, de exemplu pentru primele 60 de zile dupa recrutare.

Rehnborg a fost primul care le-a permis agentilor de vanzari sa incaseze comisioane permanente de la recrutii lor, pe toata durata de existenta a afacerii. Carl Rehnborg a fost agent commercial în China în anii ’20. La izbucnirea razboiului civil a ramas blocat intr-un oras necunoscut pentru el, Shanghai, fiind nevoit sa supravietuiasca cu orez, apa si sa-si suplimenteze ratiile cu supe din plante, iarba si chiar cuie ruginite (pentru fier). Dupa revenirea in SUA, folosindu-si pregatirea de chemist, a creat suplimente alimentare din lucerna, patrunjel, spanac, creson, morcovi si diverse minerale si vitamine. In 1934 a înfiinţat o companie pentru vanzarea acestor produse, numita initial California Vitamin Company, rebotezata ulterior Nutrilite Products, Inc. Aceasta a funcţionat ca o companie obisnuita de vanzari directe pana in 1945 cand Rehnborg a introdus un nou plan pentru recompensarea vanzatorilor produselor sale. Acest plan a fost conceput de doi distribuitori Lee Mytinger şi William Casselberry, dar indiferent cine au fost inventatorii, planul dovedea majoritatea caracteristicilor pe care azi le asociem in mod uzual cu network marketing. Planul permitea oricarui distribuitor Nutrilite care avea 25 de clienti permanenti sa recruteze agenti de vanzari noi sis a-si opreasca un comision de 3% din vanzarile lor, atat timp cat persoana recrutata ramanea la Nutrilite. In acest fel agentii de vanzari obisnuiti isi puteau creea o organizatie de vanzari ce putea genera venit rezidual.

Conceptul cheie al lui Rehnborg era de a permite agentilor Nutrilite sa obtina compensatii nu numai din vanzarile recrutilor lor, ci si din vanzarile recrutilor recrutilor lor si asa mai departe, pentru ca acest aranjament multilevel oferea un potential impresionant pentru cresterea afacerii.Acum puteai recruta alte personae care sa recruteze pentru tine, nu doar sa vanda, iar acest nou agent de vanzari sau “distribuitor” pe care il aduceai in companie iti dubla posibilitatea de a-i recruta pe altii, iti dubla timpul tau de lucru. Acest concept se bazeaza pe o operatie matematica, progresia geometrica, care sta la baza dezvoltarii impresionante a afacerilor in sistemul network marketing.

Exercitiu: daca ar fi sa alegeti, acum, intre 100.000 $ in bani lichizi si 1 cent care s-ar dubla zilnic timp de o luna, ce-ati alege? Cei care se pricep la matemetica, nu ezita si aleg imediat moneda de 1 cent, pentru ca dupa 31 de zile de dublare, centul ajunge la peste 21 de milioane de dolari.Această forta matematica, progresia geometrica, este folosita de network marketing in dezvoltarea afacerii si de aici beneficiile uimitoare.


sursa: Afaceri profitabile pe internet

Niciun comentariu: