La prima vedere, un S-Class hibrid n-ar trebui sa existe. Notiunea este un paradox, pentru ca o astfel de masina ar putea atrage un cumparator din doua puncte de vedere: cel al consumului (iese din calcul) sau cel al grijii pentru mediul inconjurator (iese din calcul din nou: daca vrei sa salvezi planeta mergi cu bicicleta sau cu un Polo diesel).Si totusi, masina exista. Iar ratiunea de a fi a unui S 400 Hybrid sta fix in logica unei natiuni americane care nici in al cinspelea ceas nu se uita la diesel ca la o alternativa economica sau eco. Oricare ar fi fost insa premisele din spatele deciziei de a produce un S-Class hibrid, rezultatul vine tot din fabrica unde se produc masinile alea cu stea in trei colturi. Si, in conditiile in care S-Class a fost modelul pe care nemtii l-au folosit dintotdeauna pentru a introduce tehnologii noi in sistem, au incercat s-o arda pe premiere si de data asta. Numai ca primul sistem hibrid de serie e deja pe piata de ani buni, asa ca Mercedes a prezentat S 400 Hybrid ca fiind primul sistem hibrid de serie... cu baterie litiu-ion. De fapt, compania dezvolta doua sisteme hibrid complet diferite. Primul e asta de pe S-Class (care va aparea in curand si pe Seria 7), iar cel de-al doilea este un sistem hibrid pentru SUV-uri, care se pare ca va inlocui complet asezarea conventionala a transmisiei si va echipa, pe langa alte SUV-uri din State, si BMW X6 Hybrid. Ce sa faci, costuri mari. Dincolo insa de toata vorbaraia pur tehnica de pe hartie, experinta la condus masina asta e mai aproape de cea pe care o ofera Honda decat de cea pe care o ofera Toyota/Lexus.
Motorul electric de pe S 400 Hybrid produce 20 de cai putere si 160 de Nm inca de la start, in timp ce motorul V6 produce 279 de cai si 350 de Nm pe plaja dintre 2.400 si 5.000 rpm. La viteze mici si la plecarile de pe loc, masina se simte agila, pentru ca motorul electric ajuta cu un cuplu considerabil benzina. Dar odata ce se trece peste 80-100 de km/h si se urca in ture, motorul electric se plafoneaza, iar ajutorul pe care-l da benzinei pentru o inaintare mai rapida este aproape insesizabil. Si atunci, micul Mercedes de 2 tone incepe sa gafaie un pic. In schimb, franele regenereaza tot ce se poate si lucreaza pe un sistem variabil care stie nu numai cand sa capteze energie, ci si cand s-o foloseasca pentru franare. Iar experienta pe care Mercedes a capatat-o cu sistemele electrice n-are cum sa fie ceva rau pentru viitor, mai ales ca oricare ar fi raspunsul in fata crizei petrolului, electricitatea va juca un rol important.
Motorul electric de pe S 400 Hybrid produce 20 de cai putere si 160 de Nm inca de la start, in timp ce motorul V6 produce 279 de cai si 350 de Nm pe plaja dintre 2.400 si 5.000 rpm. La viteze mici si la plecarile de pe loc, masina se simte agila, pentru ca motorul electric ajuta cu un cuplu considerabil benzina. Dar odata ce se trece peste 80-100 de km/h si se urca in ture, motorul electric se plafoneaza, iar ajutorul pe care-l da benzinei pentru o inaintare mai rapida este aproape insesizabil. Si atunci, micul Mercedes de 2 tone incepe sa gafaie un pic. In schimb, franele regenereaza tot ce se poate si lucreaza pe un sistem variabil care stie nu numai cand sa capteze energie, ci si cand s-o foloseasca pentru franare. Iar experienta pe care Mercedes a capatat-o cu sistemele electrice n-are cum sa fie ceva rau pentru viitor, mai ales ca oricare ar fi raspunsul in fata crizei petrolului, electricitatea va juca un rol important.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu